Hogyan segíthet az AR márkájának?

Mennyire lehet hatékony a kiterjesztett valóság az e-kereskedelemben?

 

A pandémia miatt az utóbbi években háttérbe szorult a fizikai vásárlás, viszont megizmosodott az online kereskedelem. Bizonyos termékek körében a fogyasztók nem mernek még így sem rendelni anélkül, hogy személyesen fel- vagy kipróbálták volna azokat. A problémára lehet megoldás a kiterjesztett valóság (AR) implementálása az online vásárlói felületekbe (virtuális próbafülkék és bemutatótermek). 


Az AR gyorsan válhat egy izgalmas szórakoztatóipari funkcióból kiemelt fontosságú marketing eszközzé, legalábbis a felmérések erről tanúskodnak. A Shopify szerint a kiterjesztett valóság tartalmakkal is hirdetett termékek már 94%-kal magasabb konverziót eredményeznek, mint a normál reklámokkal támogatott társaik. Az amerikai fogyasztók több mint 90% szívesen használná az AR-t, sőt a kozmetikai termékek esetében már 43%-kuk el is várja ezt. Érdekes módon a szépségipar mellett az autómárkáktól is megkívánnák már a potenciális vásárlók az ilyen kiterjesztett valóságos megoldásokat, sőt mivel a legtöbben okostelefonokon vásárolnak, így innovatívabbaknak is vélik az ezeket kamatoztató vállalatokat. A kereskedők viszont még nem mind állnak készen arra, hogy az AR-t integrálják a vásárlási élménybe. Részben azért, mert a megvalósítás rendkívül összetett feladat, nemcsak a fejlesztési költségek, de a megfelelő felhasználási metódus megtalálása, a karbantartása és fejlesztése is sokakat még eltántorít az AR-élmény bevezetésétől.

Mindenesetre a népszerűsége évről-évre dinamikusan növekszik, egyre több cég látja meg benne a kötelező üzleti lehetőséget. A piac értéke akár 3,5 milliárd dollárra is hízhat a techjury.net (Augmented Reality Stats to Keep You Sharp in 2022) legfrissebb becslése szerint, 2023-ra 2,5 milliárd felhasználót jósolnak már, ami majdnem a duplája lehet a mostani 1,5 milliárdnak.

 

Mi is az üzlet az AR-ben pontosan?

A kiterjesztett valóság megannyi lehetőséget rejt magában, a vásárló fizikai bolthoz való navigálásán keresztül, az éttermek, üzletek és bemutatótermek virtuális bemutatásáig (a legtöbb megoldást talán viszont még fel sem „fedezték”). A marketingfolyamatokban azonban már biztos, hogy növelni tudja az eladásokat, vagyis a konverziót is segíti, de támogatni tudja a márkákhoz való elkötelezettséget, egyben hatékonyan megerősítve ismertségét. Az AR arra is alkalmas lehet, hogy mint nóvum általa új fajta lehetőséget kapjanak a fogyasztók, de alkalmas digitális szokásaink felmérésére is. Mivel a kiterjesztett valóság lehetőséget ad a potenciális vásárlók számára, hogy saját otthonukban is hozzáférhessenek a termékekhez (megjelenítve azokat okostelefonjukon), ez új megoldásokat nyújt a jövőbeli célzáshoz (helymeghatározás, különböző környezeti változók stb.). Az AR hirdetések sokkal személyesebb kapcsolatot és nagyobb vásárlói bizalmat is feltételeznek, így hosszabb távú vásárlói hűség kialakulását eredményezhetik, jól sáfárkodva a technológiával. Valószínűleg ezért is érdemes egyre nagyobb figyelmet fordítani az ilyen AR-alapú marketingmegoldásokra.

 

Fotó: forrás Pixabay