Mire lehet jó a metaverzum?

A következő évtizedre csúszhat a lehető világok legjobbikának megvalósulása

Manapság minden a metaverzumról szól, a mostanában ezért már a megszállottság jeleit mutató Mark Zuckerberg nagy találmányáról. Nemrég fizikai boltot is nyitottak a virtuális világba való belépést elősegítő VR-eszközök értékesítésére. Mégis a legizgalmasabb hír az lehet, hogy a Nissan és a Toyota is beléptek a metavilágba.

Az hogy a globális autógyártók is beléptek a metaverzum határtalan lehetőségeket nyújtó felületére jelzi, sokkal több ez mint csupán a Meta social médiás menekülési kísérleténél. A Nissan egy virtuális bemutatótermet indít a felületen, a tokiói galériájának, a Nissan Crossing-nak tökéletes digitális változatát megteremtve, bemutatók és online események számára. A projekt az Invisible-to-Visible néven fut, ami tulajdonképpen egy kiterjesztett valóság interfésszel kapcsolódik a metaverzumhoz, „határtalan lehetőségeket teremtve olyan szolgáltatások és kommunikáció számára, amelyek kényelmesebbé és izgalmasabbá teszik majd a vezetést”.

A Toyota sokkal nagyobb fába vágta a fejszéjét, hiszen a világ egyik legnagyobb autógyártójaként leányvállalatai és részlegei számára már eleve virtuális munkaállomásokat épített a metaverzumába. A munkavállalók így avatárjaik segítségével tudnak részt venni ezentúl a céges megbeszéléseken. Hogy mennyire komolyan gondolják ezt jelzi az is, hogy az anyavállalat HR és műszaki fejlesztési csapata kötelezően használja is a metaverzumos új munkafelületet. A két autógyártó nincs egyedül, mert európai társai a Mercedes Benz és a Volkswagen is sikeresen használják már ezt a technológiát.

 

Hogyan alakíthatja át a metaverzum a gyártást?

A kommunikáció és a social media aktusain túl is van viszont jelentősége az iparban a metaverzumnak. Matthew Ball stratégiai tanácsadó szerint a metatér interoperábilitása képes lehet a fizikai és a digitális világot összekötni és szinkronizálni. Ugyan ma még megjósolni nehéz a technológia lehetőségeinek teljes ismerete nélkül mire lehetne használni, de már az iparban sokan felismerték a benne rejlő innovációs lehetőségeket. A metaverzum megváltoztathatja magát a gyártást, annak a folyamatát, az innovációs ciklus felgyorsítását, így gyorsabban el lehet jutni az egyes prototípusokhoz, hiszen a metaperspektívában nem igényel egy-egy virtuális munkadarab annyi időt, mint a fizikai rögvalóságban. A digitális ikrek logikája itt sokkal jobban működhet a szimulációk funkcionalitásának gazdagsága végett is, minden csak a grafikai renderelésen (a mögötte lévő szoftveren) múlik. Ez egyben új típusú termékeket is jelent, vagyis több lehetőséget ad az ügyfelek számára is, rövidíti az időt a koncepciótól a kész termékig. Érthető, hogy az autógyártók miért kattantak rá erre a jövőtechnológiára, mivel a valós összeszerelés digitális ikerpéldányait a digitális prototípusgyártással együtt tudják felhasználni a gyártási folyamat optimalizálási lehetőségeinek feltárására és az autók formaterveinek finomítására is. 

 

Fotó: forrás Pixabay