A mesterséges intelligencia szabadíthatja fel a marketingeseket

Megjósolhatja az MI a jövőt?

Sokan szeretik ma a mesterséges intelligencia használatát a marketing szakmában az ipari forradalomhoz hasonlítani. Egykor a gépek megjelenése sokszorozta meg az emberi munkaerőt sikeresen, ma az emberi agytevékenységgel teszi ezt már a digitális környezetben az MI. 

Ma egy márka számára kötelező, hogy valamivel ki tudjon emelkedni a social media zajtengeréből, ehhez pedig az MI, ami a legjobb megoldás lehet. Drasztikusan változtatja meg, hogyan kommunikál a vállalkozás fogyasztóival, új szintre emelve az ügyfélélményt, de le is egyszerűsíti a hagyományos üzleti tevékenységeket. A közösségi média stratégiákban már egyre több adatot lehet begyűjteni a meglévő és potenciális ügyfeleinkről, vágyaikról és szükségleteikről. A mesterséges intelligencia az adatgyűjtés mellett elemzi is rögvest azokat, de ajánl is, termékeket és még válaszolni is tud a vásárlók kérdéseire. Imitálva az emberi agy működésének folyamatait, a sok feldolgozott adatból, amit a vásárlókról begyűjtött következtet és dönt(het) önállóan. Vagyis képes „megjósolni” a vásárlói viselkedéseket, de jobbá teheti a felhasználói élményt is már (UX), csak a számukra szükséges termékek megjelenítésével. Hatékonyabb lehet így az MI által az értékesítés, hiszen eleve a vállalkozás marketing stratégiáját a mesterséges intelligenciás adatelemzésre lehet építeni. Növeli a produktivitásunkat használata, mivel az eddigi analóg adminisztratív folyamatokat automatizálni lehet vele. De ami a legfontosabb, a megtérülést is segíti (ROI), hiszen jobban konvertálható tartalmakat lehet vele előállítani, tudjuk ugyanis mire kattintanak a vásárlóink vagy olvasóink, mi érdekli valójában őket. Így pedig már eleve hatékonyabb kampányokban is gondolkozhatunk.

A mesterséges intelligencia alkalmazása ma az e-mail marketing területén kötelező. A trendi hírlevél szoftverekben az MI-algoritmus képes már figyelembe venni az e-mail olvasási, kattintási szokásait, vagyis releváns tartalmakkal „targetálni” olvasóit. Ezekre már okosan fel lehet építeni automatizmusokat, melyek a sales oldalainkra terelik a feliratkozókat, de csak azok kapják meg, akiket tényleg érdekel az adott termék, sőt habitusuk felmérése alapján lehet a hírlevélben szegmentálni és más kampányokkal is elérni őket. Kötelező ma már egy vállalkozásnak valamilyen MI-s virtuális asszisztenset, vagy chatbotot is alkalmazni social mediás felületein, aki válaszol a vásárlóknak. Mivel a legtöbb esetben majdnem ugyanazokat a kérdéseket teszik fel és az MI-bot folyamatosan tanul is, az ügyfélszolgálatot is meg lehet spórolni már, mert emberi erőforrás nélkül tud válaszolni az érdeklődőknek éjjel és nappal. Mellékesen feliratkozókat is tud gyűjteni a hírleveleinkre.

A MI és a valós idejű adatok ma a marketingesek számára arra alkalmasak, hogy trendeket és viselkedési változásokat tudjanak detektálni, majd ezekre automatizáltan képesek optimalizált kampányokat tervezni. Vagyis az MI a jövőt nem tudja megjósolni, csak optimalizálni a marketingstratégiánkat a folyamatos változásokhoz.

Fotó: forrás Pixabay